second time.

alltså, jag är bedrövligt dålig på datorer och allt som har där till! herregud.
utseendet och uppbyggnaden på bloggen är bara provisorisk.. så att ni vet!
vill bara få de sagt..

fick ett sånt där über trevligt samtal i morse från jobbet.. lite ändring i schemat.
men det är bara att gilla läget!
fast jag älskar mitt jobb, så de är inte så hemskt.. och att vara kvällschef är inte så bad det heller :)

nu ska jag göra mina "power bars", helt otroligt goda små mellanmåls snax som jag har hittat på! eller, jag har tagit inspiration från 'naked juice bar' här i gävle.. där heter dom dunder bollar och är formade som bollar.. men jag gör bars, mkt enklare att äta ;)
men framför allt så är de super enkla att göra! 


allt du behöver är:

en mixer eller en beredare
fiber havregryn
sötmandel
torkade aprikoser
kakao
flytande honung
vatten
saltade pumpakärnor

jag har inte måttat sakerna nångång, har bara kört på känsla.. så jag kommer skriva i ungefär form, ni får testa er fram! absolut super enkelt, jag lovar!

gör såhär:

1. mixa en näve madel tills de blir i småbitar, mixa sedan en näve aprikos separat tills de också blir i små bitar.

2. mixa ihop allt med ett par nävar med fiber havregryn, en matsked kakao och ett par matskedar med pumpakärnor.

3. sedan ska honungen och vattnet i, detta för att binda ihop allt. lite svårt att säga hur mkt av allt, men börja med lite i taget.. kanske 1-2 msk honung + desamma i vatten.. fortsätt tills allt blir som en chokladbolls deg!

4. du kan antingen rulla till bollar, eller trycka ut till en stor fyrkant på en skärbräda för att sedan skära till bars. men först, ha på lite pumpakärnor på toppen!



det kanske låter komplicerat, men om du nånsin har gjort chokladbollar så är detta en dans på rosor! och kom ihåg, testa dig fram i smaken! ha mer honung än vatten om du vill ha det sötare tex. sen kan du även byta ut sakerna mot annat! använd fantasin bara :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

skriv gärna en rad! men kom ihåg, allt negativt raderas! så tänk över ordentligt innan du skriver ♥